
Суровый Псков

"Того же лета князь великии Литовскии Витовтъ ходилъ на Псковъ съ многими силами, съ нимъ была земля Литовская и Ляцкая, Чехы и Волохы и Татарове его, а у царя Махметя испроси дворъ его. и преже прииде подъ градокъ Псковскои, подъ Опочки. Людие же въ граде затворишеся потаившеся, яко мнети пришедшимъ пуста его; и тако начяша Татари скакати на мостъ на конехъ, а гражане учиниша мостъ на ужищахъ, а подъ нимъ колье изостривъ побиша, и якоже бысть полнъ мостъ противныхъ, и гражане порезаша ужища, и мостъ падеся съ ними на колие оно, и тако изомроша вси.
А иныхъ многыхъ Татаръ и Ляховъ и Литвы живыхъ поимавши въ градъ мчаша и режущи у Татаръ срамныя уды ихъ, имъ же въ ротъ влагаху, якоже бе и самому Витовту видети то, и всемъ прочимъ съ нимъ, а Ляхомъ и Чехомъ и Волохомъ кожи одираху. Витовтъ же видевъ то и срама исполнися поиде прочь, не учинивъ градку тому ничтоже".
В переводе на современный литературный язык, гарнизон Опочки затаился, создав у врагов видимость, будто крепость брошена. А когда татары и другие воины Витовта поскакали по мосту, защитники городка перерубили поддерживающие его канаты. Мост рухнул вместе с "противными", упавшими на вкопанные в дно протоки и скрытые под водой колья. С теми же, кому удалось выбраться на берег острова, псковичи поступили весьма брутально, а потом продемонстрировали результаты своей работы Витовту и его войску.
Это настолько потрясло грозного князя, что он "исполнися срама" и отступил от города. Поход литовцев на Псков провалился. В общем, умели наши далекие предки производить на врагов неизгладимое впечатление.

Князь Витовт и его воины.
|
</> |
