Юбилейного псто...
lazy_flyer — 04.08.2023 Не только лишь все знакомы с продукцией компании BMW. Но мало кто помнит, что очень-очень долго компания не изготавливала пафосные машинки. Начиналось всё с авиационных двигателей ( название кагбЭ намекаЭ - Bayerische Motoren Werke ). Потом была сельхозтехника ( кстате Lamborghini - это в первую очередь тракторы, не суперкары ), после сельхозтехники начались мотоциклы. Настолько характерные, что многим из них даже значок не нужен, достаточно взглянуть и сразу понятно - BMW. Не так давно на свет Божий пришло вот это.И к столетию компании, основанной в 1913 году R18 преобразился в нечто.
BMW Motorrad celebrates its 100 years by presenting the design of Kingston Custom founder Dirk Oehlerking and his interpretation of the R18 ride with The Crown. The vehicle is a big boxer motorcycle with a bent aluminum sheet metal over the front-wheel suspension and a double-sided swinging arm with a central suspension strut.
Dirk Oehlerking, who also worked on the ‘R18 Spirit of Passion’, stripped down a new BMW R18 before incorporating his design. ‘As always, I worked with hard foam and cardboard to create the shape, the lines, and the design. The aim was for it to look powerful, elegant, and fast combined with an innovative look,’ he says.
Dirk Oehlerking and his team cut, bent, and sculpted the 2mm-thick aluminum sheet metal to form the 8-liter fuel tank and R18 The Crown’s body parts. While the engine and rear suspension remain faithful to their original design, the two stainless steel exhaust manifolds are completely made by hand.
The headlight, instrument, switch units, and footrest system followed, and Dirk Oehlerking slid them into the motorcycle. The clutch and handbrake fittings came from Magura, the rear mudguard and brackets from Wunderkind, and the leather-covered saddle also sprang from 2mm-thick aluminum sheet metal.
Что сказать...
Дорого. Богато. Максимально пафосно. И может быть даже ездит...
|
</> |