Во французской стороне на другой планете

... но сиа убо сице и дотолко, ныне же время начать повесть.
Парисиа град есть нарочит и многочеловек въ Галиехъ, яже ныне зовутся Франза, дръжава велиа и преславна и богатящи безчисленными благами.
Ихъ же пръвое и изрядно есть, еже о филосовских и богословьских дохматех наказание же и тщание туне подабаема всем вкупе рачителем сицевых изрядныи учении. Казателем бо сицевых учении оброки обилны даются по вся лета от царских съкровищь, по многому любочестию царствующаго тамо и его же имать желании во словесном художестве тамо обрящеши всякое художество. Не толко нашего благочестиваго богословиа и философии священныя, но и внешняго наказаниа всячьскаа учениа въ совръшенно достижение свое руководящу рачителя своя, их же множество, но многочислено зело, яко ж слышах от неких, отвсюду бо западных стран и северских собираются во предреченном великом граде Парисии желанием словесных художеств не точию простеиших человек, но и саме иже во царскую высоту и боярскаго и княжескаго сана овех убо сынове, овех же братиа и внучата и инако сродники, их же кождо время доволно въ учениих прилежно упразднив, възвращается въ свою страну, преполон всякия премудрости и разума, и сицевыи украшение и похвала своему отечьству, советник бо ему есть предобръ и предстатель искусен и споспешник ему бодреишии въ вся елика потребна ему будут.
Такым подобает быти же и бывати своим отечеством иже у нас!
преподобный Максим Грек
Slave 123. Л. 452-452об.
Экой гимн вольной учености и Парижскому университету, право!

|
</> |