вы не элита, элита не вы

Ну честно, без помощи гугля, если вас тормознуть на улице и спросить - знаете?
А я знаю. Почему?
Потому что проходя по школе для супер-элиты мира увидел
выставку детских работ по мотивам картин этого выдающегося
и супер-знаменитого художника, вовремя и рано покинувшего
этот мир от передоза героином.
Нет, вы не поняли. Как всегда.
Детских работ учеников ПЕРВОГО класса школы.
Его картина, вот эта

была продана год назад на аукционе Кристи
за полсотни миллионов долларов
http://www.bloomberg.com/news/2013-05-15/basquiat-s-dustheads-sells-for-record-49-million.html
Records were smashed for Jean-Michel Basquiat, Jackson Pollock, Roy Lichtenstein and auctions themselves as Christie’s sold $495 million of contemporary art last night in New York.
Last night, Basquiat’s “Dustheads” estimated to bring $25 million to $35 million, went for $48.8 million to an unnamed client on the phone
Minutes later, Pollock’s “Number 19,” a 1948 drip painting, sold for $58.4 million. It was the evening’s top lot, with a high presale estimate of $35 million. Brett Gorvy, Christie’s chairman and international head of postwar and contemporary art, bought it for a client.
The price surpassed the previous Pollock record, $40.4 million, set at Sotheby’s in November.
We are in a new era of the art market,” auctioneer Jussi Pylkkanen told reporters after the sale. “Pictures are making prices we couldn’t have imagined only a few years ago.”
Lichtenstein’s 1963 riff on Picasso, “Woman With Flowered Hat,” went for $56.1 million in a battle between Gorvy and jeweler Laurence Graff. Graff won after almost giving up at $46.5 million.
“I always saw it in the textbooks,” Graff said, adding that it was one of his priciest purchases. “I’ve got a big birthday coming up and I bought it for my birthday.”
The Basquiat market has been on the rise. In 2012, his auction sales totaled $161.5 million, more than doubling from the previous year, according to Artnet. He ranked 8th last year, compared to 18th in 2011, overtaking Lichtenstein and de Kooning.
Дети элиты, повторю, все это знают уже в ПЕРВОМ классе.
Вам до этого и университета не хватит дойти.
А что они проходят в старшей школе, вам вообще не дано понять,
т.е. даже органа такого чтобы представление иметь
у вас нет.

Ну и чтобы два раза к одной теме не приставать, на днях выхожу
чаю попить с коллегами. Рядом пристроилась девица - по виду
типичная постдочка, правда посвежеее видом обычного, не настолько
загнанных лошадей пристреливают. Начали общаться, спрашиваю
на кого работаешь, короче выясняется через пару минут, что ей
семнадцать лет - сразу отодвинулся инстинктивно на полтора метра подальше.
По виду не скажешь, ни за что, все на своих местах с хорошим запасом.
Школу бросила, то есть закончила на год раньше положенного, сдала все экзамены
и год перед колледжем решила ошиваться среди умных людей - есть на то механизмы работающие.
Победитель математических олимпиад штата, школа правда не совсем формально элитная, т.е.
системы "магнит", формально как бы публичная, но на деле вполне элитная.
Особо ее работой не нагружают, дают делать буквально что хочет - основная задача
нанять хороших и правильных людей, а они уж сами разберутся, по stackoverflow им
пайтон осваивать или еще что делать разумное и вечное.
Два дня в неделю трудится бесплатно обучая
детишек иммигрантов-латинос английскому и что-то еще.
Довольно типично на самом деле.

Price Realized $2,741,000
Estimate $800,000 - $1,200,000
Roy Lichtenstein (1923-1997)
Lichtenstein’s choice of subject is layered with a mixture of sociological and art-historical resonance. Taking inspiration from the price tags at any five and dime store, signs like this would have been commonplace for members of the emerging consumer generation. Interestingly, 10¢ was the average price for a comic during the postwar decades, making this choice especially personal to Lichtenstein himself.
The black and white tonality of the work also relates back to Lichtenstein’s art school training at Ohio State University. Here he came under the tutelage of Hoyt Sherman who focused on what he termed “organized perception.” “Sherman developed something called the flash room,” Lichtenstein recalled, “a darkened room where images would be flashed on a screen for very brief intervals—about a tenth of a second. Something very simple to start, maybe just a few marks. And you would have a pile of paper, and you’d try and draw it. You’d get a very strong afterimage, a total impression, and then you’d have to draw it in the dark…It was a mixture of science and aesthetics, and it became the center of what I was interested in…[Sherman] taught that the key to everything lay in what he called perceptual unity”
|
</> |