Масштабов псто...


А ещё инженеры знают, что существует проблема масштабируемости.
On March 12th, 2024, technology company IronLev announced the successful pilot run of its magnetic levitation train as the team took it for a test on the Adria-Mestre route in Italy. Dubbed the world’s first magnetic levitation train, the vehicle was seen running on its own and without an in-person driver on an existing track for the first time ever.
Что бы два раза не вставать - киношка.
During the test, the prototype vehicle weighing one ton crossed the reference track at a self-limited speed of 70 km/h. IronLev says it didn’t make any modifications to the 2-km-long test track, and the team didn’t supplement the magnetic levitation prototype with additional elements.

As of publishing the story, IronLev has already set its eyes on developing an additional motorized trolley which will complete the company’s next test with a complete magnetic levitation train. This vehicle is expected to weigh up to 20 tons with a maximum speed of up to 200 km/h.
И вот сейчас я хотел бы задать
Предположим, у вас будет внешнее питание. Одна рельса, один провод, как у всех. Трением - пренебрегаем.
Но!
Какая должна быть напряжённость магнитного поля в зазоре для обеспечения "полёта" тележки над рельсом. И скока энергии электричества эта тварь будет жрать. И насколько безопасно будет находиться рядом с повозкой и особенно унутре её. Ибо магнитное поле с такими цифрами для человеков ну деликатно говоря не совсем полезно. В существующих конь струкциях это решается чуть иначе.

Масштабируемость, ага?
|
</> |